Halászsas négy keréken
A névtelen lombardiai autógyár (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) első modellje 1910-ben hagyta el a gyárat. A 100 éves évfordulóra méltó koncepcióval lépett elő a genfi autószalonon a Bertone. »
Szöveg: Nagy Árpád
2013.05.30. 07:00
Guten Morgan
Az egykor csúcstechnológiát alkalmazó és piacvezető angol autógyár ma is a kézi fa- és alumínium megmunkálással, kézzel varrott bőr belsővel, kortalan designnal hódít. A Morgan kiváló példa arra, miként lehet heti egy-két műremekkel a limitált szériás autók piacán sikereket elérni. »
Szöveg: Nagy Árpád
2013.05.24. 15:05
Tabányi Sándor: Minden autó egy műalkotás
Egy csendes pátyi pajtába benyitva nem poros kacatok tömkelegét találja a látogató, hanem kiváló állapotban lévő, csodás autó régiségeket és ritkaságokat. »
Rod Stewart
A skót énekes túl a 65 éven sem kíván pihenni. »
Szöveg: Gentleman.hu
2013.07.13. 06:44
Aston Martin Rapide
Egy autó, amely mellett a Mercedes CLS vulgárisnak, a Maseratti Quattroporte öregurasnak, a Porsche Panamera tömegterméknek hat. Az Aston Martin Rapide a legnemesebb brit sportkocsihagyományokat ötvözi napjaink szuperszedán-divatjával – az eredmény egy igazi ragadozó, amely talán maga sincs tisztában azzal, hogy négy ajtaja van. »
Szöveg: Svékus Gergely
Fotó: Aston Martin
2013.09.19. 17:25
3 királyok
A veteránautók szépsége, hogy nem a mennyiség, hanem a minőség határozza meg értéküket – anyagi és gyűjtői szempontból egyaránt. Az alább bemutatott három verseny-, illetve sportkocsi életpályája merőben eltérő ívet írt le, közös nevezőjük csupán annyi, hogy rendkívüli értéket képviselnek a veteránok piacán. »
Szöveg: Svékus Gergely
Fotó: Gentleman
2013.09.24. 17:05
Terepjárók vadászoknak
Sokféle terepjárót lehet manapság vásárolni, de maguk a vadászok tudják igazán pontosan, hogy szenvedélyükhöz melyik felel meg a legjobban. Major Koppány, a Gentleman magazin vadász szakértőjének segítségével négy olyan terepjárót választottunk ki, amelyekről a vadászok már a gyakorlatból pontosan tudják, hogy pompásan megfelelnek a követelményeknek. »
Szöveg: Svékus Gergely
Fotó: Toyota
  Nissan
  Land Rover
  Mercedes-Benz
2013.10.06. 09:58
Minden jó, ha duplán jó
Autós szakmai körökben általános nézet, hogy a Jaguar és Land Rover márkával a legjobb történt, ami csak megtörténhetett: 2008-ban a Ratan Tata tulajdonolta Tata Motorshoz került a vállalat. Az 1937-es születésű indiai üzletember maximalista, és imádja a legendás brit típusokat, ezért korábban soha nem látott mértékű összegeket költ fejlesztésre (évi 2,7 millió angol fontot). A prémiumszegmens speciális helyzetének köszönhetően – a válság ellenére – hazánkban is dinamikusan erősödnek e márkák. 2011 óta ugyanis Magyarországon is hozzájuk méltó képviseleti rendszer működik, amely mind az autók értékesítésére, mind a járművek utóéletére pozitívan hat. »
BMW Gran Coupé
Forgalomba került a BMW Gran Coupé, amely nemcsak a márka első négyajtós kupéja, hanem a bajorok imázsnövelő autója is. »
2013.12.02. 17:30
Miénk itt a tér!
Azon jár az eszem, vajon kinek való ez az autó. Mert kiváló terepre, de féltem a fényezést. Mert gyors meg kényelmes, de hatalmas a városban. Eközben ellágyulok a finom bőrillatú utastérben, és valamiféle égi hang határozottan megszólal: „ne érdekeljenek a felesleges részletek!” »
Rolls-Royce Phantom
A Rolls-Royce mindig is innovatív vállalat hírében állt, egészen mostanáig mégsem vágtak bele az autógyártás legújabb divatjába, a hibrid- vagy elektromos hajtású járművek fejlesztésébe. 2010-ben aztán Genfben még csak koncepcióautóként, néhány hónappal később, az angliai Goodwoodban rendezett Festival os Speeden már a működő elektromos Rollst mutatták be. »
Szöveg: Varga G. Gábor
Fotó: Varga G. Gábor
2013.12.25. 10:49
ÖRÖMAUTÓZÁS
Azon a reggelen izgatottabban ébredtem. A fiam éppen nyűgösebb volt, mert jön a foga, négy is, nekem meg másért csorgott a nyálam. Az biztos, hogy – nem először, persze – helyet cseréltünk a családi hierarchiában. »
Tökéletesíteni
Senkinek nem kell bizonygatni a mercedes tökéletességre törekvő akaratát. Prémiummárkaként szinte kötelesség olyan autót építeni, amely részleteiben és egészében is megkérdőjelezhetetlen. Azaz tökéletes. Csakhogy a tökéletes is relatív fogalom és bármilyen hihetetlen, amit egyszer a legjobbnak gondoltunk, az is elkopik idővel. Nem lehet hátradőlni, az idő múlása rákényszerít a még jobb megalkotására. »
Szöveg: Andrew Kövesdy
Fotó: Daimler
2014.03.30. 00:00
TISZTELD AZ AUTÓT!
Gazdag vagyok. Nagyon gazdag. És még csak nem is unatkozom. Nagyon nem. Éppen ezért vágyom koncentrált élményre, ami abban a rövid időben, amikor ráérek kikapcsolni, fokozottan alkalmas e fontos feladatra. »
NAGYKONCERT MINDEN NAPRA
George Bizet Carmenje az első pillanatban leforráz. A jó nyitány ilyen. Még jobban elevenembe vág Carl Orff Carmina Burana című kantátájának grandiózus kezdése. Aztán csendesebb rész következik, majd újra peregnek a dobok és zeng a kórus... »
A KABINROLLER SOKADIK ÉLETE
Unalmas húsz év volt. Ottó bácsi a nyolcvanas évek végén kapta meg az autót a Római-parton csak úgy, különben kidobták volna. Aztán felkerült a padlásra. Teltek a hosszú hónapok, a por csak rakódott a tavalyi porra, a rozsdás részek aránya jócskán túlnőtt az épp darabokon. Szerencsére jött a megmentő. »
2014.05.04. 00:04
CÉLOK, EGYSZERŰEN
Az ember azt hinné, csupa ellentmondás a Pappas-birodalom vezetője. Nem a legtöbb csúcsvezetőre jellemző sztereotip a viselkedése, az öltözéke, és ami talán a legfontosabb, a hozzáállása. Hozzáállása munkához, élethez. Már a beszélgetés elején rájöttem, hogy az osztrák Friedrich Lixlben, aki hat éven át igazgatta sikeresen a Mercedes-Benz vezérképviseletéből kivált Pappas Auto Magyarországot, semmi ellentmondás nincs. Sőt, az egyik legharmonikusabb vezető, akivel valaha találkoztam. »
A keresett szó nem lehet rövidebb 3 betűsnél!
Bezárás
CAFÉ & BAR
Ebben a patinás épületben valamennyien jártak már. Dr. Pásztor György azonban biztosan a legrégebben ismeri, ő ugyanis 1933 novemberében jött ide korcsolyázni fasori kisgimnazistaként először. Akkor...
CARDIFFI FIÚ, SKÓT GYÖKEREKKEL
Minőség és bizalom; közel egyórás beszélgetésünk során ezt a két szót mondta magyarul Nigel Jones, a legnagyobb nem állami tulajdonú magyarországi munkáltató, a Tesco első embere. A huszonkétezer főt...
Katona Gábor
Három hónapig vadászott 2009-es észak-amerikai útján Katona Gábor, aki ezzel a teljesítményével rekordernek számít, hiszen senki nem töltött még folyamatosan ennyi időt arrafelé puskával a kezében. ...
Tabányi Sándor: Minden autó egy műalkotás
Egy csendes pátyi pajtába benyitva nem poros kacatok tömkelegét találja a látogató, hanem kiváló állapotban lévő, csodás autó régiségeket és...
Luxusóra vagy sportkocsi
A Glashütte Original értékesítésért felelős alelnöke, Dieter Pachner 1985-ben az ausztriai Karlsteinben kezdett órásmesternek tanulni. A mestervizsgát is letette ugyan, de elég gyorsan úgy döntött,...
Presser Gábor
Lehetett volna valaki más, de más az valaki más lett. Kossuth- és Erkel-díjas, Érdemes művész. 2004-ben Príma Primissima-díjas. A UNICEF volt jószolgálati nagykövete, számos életműdíj tulajdonosa....
Az életet csak nyarakban számolom
„A legvégén nem az fog számítani, hogy mennyi év volt életedben, hanem hogy mennyi élet volt éveidben.” (Abraham...
A világ legnagyobb utazó produkciója
Arról már bizonyára sokan hallottak, hogy a Fal jelenlegi, stadion verziója minden tekintetben a világ legnagyobb utazó produkciója. Ez egyrészt vonatkozik a színpad és a díszletek méretére, de...
And the winner is...
Léteznek sportágak, amelyekben a versenyzők az órával küzdenek, de olyan is van, ahol maguk az órák a versenyzők. A Grand Prix d’Horlogerie de Genéve (Órakészítők Genfi Nagydíja) célkitűzése nem...