Halászsas négy keréken
A névtelen lombardiai autógyár (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) első modellje 1910-ben hagyta el a gyárat. A 100 éves évfordulóra méltó koncepcióval lépett elő a genfi autószalonon a Bertone. »
Szöveg: Nagy Árpád
2013.05.30. 07:00
Guten Morgan
Az egykor csúcstechnológiát alkalmazó és piacvezető angol autógyár ma is a kézi fa- és alumínium megmunkálással, kézzel varrott bőr belsővel, kortalan designnal hódít. A Morgan kiváló példa arra, miként lehet heti egy-két műremekkel a limitált szériás autók piacán sikereket elérni. »
Szöveg: Nagy Árpád
2013.05.24. 15:05
Tabányi Sándor: Minden autó egy műalkotás
Egy csendes pátyi pajtába benyitva nem poros kacatok tömkelegét találja a látogató, hanem kiváló állapotban lévő, csodás autó régiségeket és ritkaságokat. »
Rod Stewart
A skót énekes túl a 65 éven sem kíván pihenni. »
Szöveg: Gentleman.hu
2013.07.13. 06:44
Aston Martin Rapide
Egy autó, amely mellett a Mercedes CLS vulgárisnak, a Maseratti Quattroporte öregurasnak, a Porsche Panamera tömegterméknek hat. Az Aston Martin Rapide a legnemesebb brit sportkocsihagyományokat ötvözi napjaink szuperszedán-divatjával – az eredmény egy igazi ragadozó, amely talán maga sincs tisztában azzal, hogy négy ajtaja van. »
Szöveg: Svékus Gergely
Fotó: Aston Martin
2013.09.19. 17:25
3 királyok
A veteránautók szépsége, hogy nem a mennyiség, hanem a minőség határozza meg értéküket – anyagi és gyűjtői szempontból egyaránt. Az alább bemutatott három verseny-, illetve sportkocsi életpályája merőben eltérő ívet írt le, közös nevezőjük csupán annyi, hogy rendkívüli értéket képviselnek a veteránok piacán. »
Szöveg: Svékus Gergely
Fotó: Gentleman
2013.09.24. 17:05
Terepjárók vadászoknak
Sokféle terepjárót lehet manapság vásárolni, de maguk a vadászok tudják igazán pontosan, hogy szenvedélyükhöz melyik felel meg a legjobban. Major Koppány, a Gentleman magazin vadász szakértőjének segítségével négy olyan terepjárót választottunk ki, amelyekről a vadászok már a gyakorlatból pontosan tudják, hogy pompásan megfelelnek a követelményeknek. »
Szöveg: Svékus Gergely
Fotó: Toyota
  Nissan
  Land Rover
  Mercedes-Benz
2013.10.06. 09:58
Minden jó, ha duplán jó
Autós szakmai körökben általános nézet, hogy a Jaguar és Land Rover márkával a legjobb történt, ami csak megtörténhetett: 2008-ban a Ratan Tata tulajdonolta Tata Motorshoz került a vállalat. Az 1937-es születésű indiai üzletember maximalista, és imádja a legendás brit típusokat, ezért korábban soha nem látott mértékű összegeket költ fejlesztésre (évi 2,7 millió angol fontot). A prémiumszegmens speciális helyzetének köszönhetően – a válság ellenére – hazánkban is dinamikusan erősödnek e márkák. 2011 óta ugyanis Magyarországon is hozzájuk méltó képviseleti rendszer működik, amely mind az autók értékesítésére, mind a járművek utóéletére pozitívan hat. »
BMW Gran Coupé
Forgalomba került a BMW Gran Coupé, amely nemcsak a márka első négyajtós kupéja, hanem a bajorok imázsnövelő autója is. »
2013.12.02. 17:30
Miénk itt a tér!
Azon jár az eszem, vajon kinek való ez az autó. Mert kiváló terepre, de féltem a fényezést. Mert gyors meg kényelmes, de hatalmas a városban. Eközben ellágyulok a finom bőrillatú utastérben, és valamiféle égi hang határozottan megszólal: „ne érdekeljenek a felesleges részletek!” »
Rolls-Royce Phantom
A Rolls-Royce mindig is innovatív vállalat hírében állt, egészen mostanáig mégsem vágtak bele az autógyártás legújabb divatjába, a hibrid- vagy elektromos hajtású járművek fejlesztésébe. 2010-ben aztán Genfben még csak koncepcióautóként, néhány hónappal később, az angliai Goodwoodban rendezett Festival os Speeden már a működő elektromos Rollst mutatták be. »
Szöveg: Varga G. Gábor
Fotó: Varga G. Gábor
2013.12.25. 10:49
ÖRÖMAUTÓZÁS
Azon a reggelen izgatottabban ébredtem. A fiam éppen nyűgösebb volt, mert jön a foga, négy is, nekem meg másért csorgott a nyálam. Az biztos, hogy – nem először, persze – helyet cseréltünk a családi hierarchiában. »
Tökéletesíteni
Senkinek nem kell bizonygatni a mercedes tökéletességre törekvő akaratát. Prémiummárkaként szinte kötelesség olyan autót építeni, amely részleteiben és egészében is megkérdőjelezhetetlen. Azaz tökéletes. Csakhogy a tökéletes is relatív fogalom és bármilyen hihetetlen, amit egyszer a legjobbnak gondoltunk, az is elkopik idővel. Nem lehet hátradőlni, az idő múlása rákényszerít a még jobb megalkotására. »
Szöveg: Andrew Kövesdy
Fotó: Daimler
2014.03.30. 00:00
TISZTELD AZ AUTÓT!
Gazdag vagyok. Nagyon gazdag. És még csak nem is unatkozom. Nagyon nem. Éppen ezért vágyom koncentrált élményre, ami abban a rövid időben, amikor ráérek kikapcsolni, fokozottan alkalmas e fontos feladatra. »
NAGYKONCERT MINDEN NAPRA
George Bizet Carmenje az első pillanatban leforráz. A jó nyitány ilyen. Még jobban elevenembe vág Carl Orff Carmina Burana című kantátájának grandiózus kezdése. Aztán csendesebb rész következik, majd újra peregnek a dobok és zeng a kórus... »
A KABINROLLER SOKADIK ÉLETE
Unalmas húsz év volt. Ottó bácsi a nyolcvanas évek végén kapta meg az autót a Római-parton csak úgy, különben kidobták volna. Aztán felkerült a padlásra. Teltek a hosszú hónapok, a por csak rakódott a tavalyi porra, a rozsdás részek aránya jócskán túlnőtt az épp darabokon. Szerencsére jött a megmentő. »
2014.05.04. 00:04
CÉLOK, EGYSZERŰEN
Az ember azt hinné, csupa ellentmondás a Pappas-birodalom vezetője. Nem a legtöbb csúcsvezetőre jellemző sztereotip a viselkedése, az öltözéke, és ami talán a legfontosabb, a hozzáállása. Hozzáállása munkához, élethez. Már a beszélgetés elején rájöttem, hogy az osztrák Friedrich Lixlben, aki hat éven át igazgatta sikeresen a Mercedes-Benz vezérképviseletéből kivált Pappas Auto Magyarországot, semmi ellentmondás nincs. Sőt, az egyik legharmonikusabb vezető, akivel valaha találkoztam. »
A keresett szó nem lehet rövidebb 3 betűsnél!
Bezárás
Havasi Balázs: a magyar Mozart
Hogyan fér meg egyetlen emberben a zongora, a zeneszerzés, egy Guinness-világrekord, a thai-boksz, a sárkányrepülés, valamint a száguldás sportautókkal és...
Válságban és pokolban is!
Zavarba ejtő, ha ezer egyforma ember jön szembe az utcán. Még különösebb, ha nem csak ruhájuk színe, cipőjük fazonja és nyakkendőjük kötése ugyanolyan, de frizurájuk, aktatáskájuk sőt esernyőjük is...
Till Attila
Nem visel karórát, de pontosan érkezik a riportra. Azonnal fel is világosít, hogy nincsen semmi elvi ellenszenve az órával kapcsolatban, csak minek? A telefonban ugyanúgy „benne van a pontos idő”, az...
Valentino
Általános iskolás kora óta biztosan tudta, hogy divattervezőként fogja keresni kenyerét. Piros ruháival vált híressé, gyakran emlegetik kedvenc árnyalatát Valentino-vörösként...
80 ÉVE A FÖLD KÖRÜL
Jules Verne hőse 80 nap alatt kerülte meg a Földet, a 80 éve alapított Air France pedig naponta többször is – cikkünkben, szíves engedelmünkkel, most inkább ez utóbbiról emlékezünk meg, felidézve...
Alain Delon
A férfi, akinek kigombolt nyakú fehér inge a védjegyévé vált.
3 királyok
A veteránautók szépsége, hogy nem a mennyiség, hanem a minőség határozza meg értéküket – anyagi és gyűjtői szempontból egyaránt. Az alább bemutatott három verseny-, illetve sportkocsi életpályája...
GUNDEL
A Gundel nemcsak az egyik leghíresebb és legrégibb hazai éttermünk, hanem ennél sokkal több. Egy fogalommá vált név, egy gasztrodinasztia, egy elkötelezett iskola, egy nagy múltú intézmény, egy igazi...
Zólyomi Zsolt: Megyek az orrom után
A fiatalkori álomvilág és az azzal járó kíváncsiság teljesen természetes. Később ezek a tervek és álmok a legtöbbeknél elhalványodnak, az érdeklődés gyakorta teljesen más irányt vesz, az ábrándozást...