Luxusóra vagy sportkocsi

Mi minősíti a férfit?
A Glashütte Original értékesítésért felelős alelnöke, Dieter Pachner 1985-ben az ausztriai Karlsteinben kezdett órásmesternek tanulni. A mestervizsgát is letette ugyan, de elég gyorsan úgy döntött, hogy az értékesítés jobban érdekli. Az a vád persze nem érheti, hogy nem ismeri a terméket, nem ért ahhoz, amit árul.

Ha jól tudom, Ön annyira megszállott Glashütte Original rajongó, hogy a három, a cég nagykövetének számító órát felváltva hordja. Mitől függ, hogy mikor, melyiket veszi fel?

Igen jól informált. Valóban megvan az a kiváltságom, hogy a napi öltözetemnek vagy épp a napi programomnak megfelelő személyes Glashütte Originalomat viseljem - a PanoMaticCounter XL-t, esetleg a Senator Terminkalendert vagy a Seventies Panoramadatumot.

Úgy tudom, előfordult, hogy a feleségétől kapott ajándékba Glashütte Originalt. Azért ez elég vicces, nem?

Ez az esküvői ajándéka volt.

Mikor kezdődött az órák iránti rajongása? Emlékszik, mi volt az első karórája, és milyen alkalomból kapta?

Az érdeklődésem a órák világa iránt körülbelül 10-11 éves korom körül kezdődött. Édesapám gyakran elvitt egy órásmesterhez, ahol betekintést kaphattam ebbe a lenyűgöző mesterségbe. A legelső órám amúgy svájci volt.

Elképzelhetőnek tartja, hogy valaki gyerekként úgy álmodik arról, hogy egyszer Glashütte Original órája lesz, mint más arról, hogy ha felnő, akkor Porschét fog vezetni?

Nemhogy elképzelhetőnek tartom, hanem abszolút meg vagyok győződve róla.

Ha már itt tartunk, véleménye szerint mi minősít jobban egy férfit: az órája, vagy az autója?

Az órája. Mégpedig a következő okból: az órát az ember a csuklóján hordja, akár 24 órán keresztül. Egy szép időmérő alkalmatosság sokkal jobban kihasználható, élvezhető.

Mit mondana egy férfinak, aki azért nem hord évek óta órát, mert az okostelefonján bármikor megnézheti, hány óra?

Természetesen igaza van, mert az időt az okostelefonjáról is leolvashatja. De ez nem ugyanaz, mint az időt egy gondosan megtervezett óra számlapjáról leolvasni. Az okostelefonról leolvasott időt csak felületesen érzékeli az ember, míg az óráról leolvasott időt sokkal inkább megjegyezzük, és talán jobban is értékeljük.

Talán nem tévedek nagyot, ha azt feltételezem, hogy Ön gyűjtő is.

Valóban nem téved. Szenvedélyes gyűjtő vagyok; a sok-sok év alatt, amit az óraiparban töltöttem, elkötelezett rajongás alakult ki bennem a szép német és svájci órák iránt.

Ön, aki a Glashütte Original órák értékesítésének első számú felelőse, bizonyára jól ismeri a világ órapiacait, a különböző vásárlói elvárásokat, az egyes országok eltérő órakultúráját. Megosztaná az ezzel kapcsolatos tapasztalatait? Például azt, hogy hol a legsikeresebb a Glashütte Original?

Elsősorban Németországban tudunk felmutatni erős növekedést, de ez elmondható az egyesült államokbeli, az ázsiai és a közel-keleti piacról is. Attól függően, hogy milyen régóta vagyunk egy adott ország piacán jelen, úgy fogalmaznék, hogy különbséget kell tenni, melyik helyen építjük fel a márkát, hol foglalkozunk inkább a növekedéssel, és hol a piac megszilárdításával.

Mennyire ismeri a magyar piacot? Mi a véleménye a magyar órapiacról, az itteni vásárlókról?

Amikor a közép-európai régióért voltam felelős a Glasshütte Originálnál, én vezettem be a márkát Magyarországon.  Így aztán már évek óta követem a fejlődést. Újra és újra találkozunk az országukban - különböző eseményeken- jól informált és érdeklődő vevőkkel. De ez az óra az egyéb márkák között még mindig kaphatna több figyelmet.

A Glashütte Original egyértelműen prémiumkategóriás termék. Hogyan találják meg a tudatos vásárlót? Mit javasol a pénzzel rendelkezőknek, hogyan “képezzék” magukat, hogy megtalálják az igazi értéket?

A vevőnek előre kellene informálódnia, mielőtt egy bizonyos márkáról vagy óráról dönt. Mi a Glashütténél a legszívesebben egyszerűen lekicsinyítenénk a manufaktúránkat, hogy az egész épületet elvihessük egy világ körüli körútra. Mert igazán azok értik meg a Glashütte Original értelmét, akik részt vehetnek egy túrán, ahol az órák előállításának lényegét az elejétől az utolsó mozzanatig nyomon követhetik.

Hogyan képzeljük el a Glashütte Originalt mint gyárat? Hány órát gyártanak évente?

A mi manufaktúránk elsősorban attól különleges, hogy mindent magunk csinálunk, az óra megtervezésétől a megvalósításig. Az alkatrészek nagy részét házon belül állítjuk elő. Szerencsénkre a Swatch-csoporthoz tartozunk, így azokat az alkatrészeket, amelyeket mi nem készítünk, megkaphatjuk ebből a hálózatból. A Swatch-csoport beruházásának köszönhetően már van számlapgyárunk is, amelyben a számunkra szükséges minőségi, nemes és költséges számlapokat legyárthatjuk.

De nem csak ezeket az előnyöket kapjuk az anyavállalattól. A nagyon magas kereslet miatt, ami a Glashütte Original iránt mutatkozik, olyan szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a gyártási kapacitásunkat növelnünk kell. Így ebben az évben a glashüttei gyártóhelyünkön megkezdődött a bővítés. Néhány részlegnek, például a vevőszolgálatnak, saját épületet hoztunk létre, ezzel egyidejűleg a legfőbb vagyonunk, a dolgozóink létszámát is megnöveltük.

Van még új a nap alatt? Milyen lehetőségeket lát a technikai újítások terén? Vagy el kell fogadni, hogy a következő évtizedek a dizájnról és a marketingről szólnak?

Egyszerűen csak nézzen körül az órapiacon. Minden évben sikerül valamelyik márkának egy újítással előjönnie, vagy épp egy meglepő funkciót létrehozni, ami elbűvöli a vevőket, és bámulatot vált ki. Tehát azt gondolom, hogy még van lehetőség a fejlődésre.

Egy olyan versenyben, amely a mai piaci trendeket jellemzi, mi jelenti az igazi kihívást a Glashütte Originalnak?

A valódi kihívás az, hogy a vevőinket újra és újra elkápráztassuk a kiváló teljesítményünkkel. És ez az, ami egyre tovább hajt minket, és kihozza belőlünk a legjobb formánkat.

Ha már szóba hoztam a Porschét, akkor kíváncsi lennék, hogy mi a Glashütte Original 911-ese?

Ezt egyszerűen megválaszolhatom: a Senator Chronometer.

Önnek egyébként mik a legfontosabb szempontjai, amikor órát vesz? A funkcionalitás, a kinézet, a márka, az ár vagy ez mind együtt?

Azt mondanám, az összes tényező, amelyeket említett. De mindenekelőtt a márka úgynevezett DNS-e, vagyis legbelső lényege.

A cikk a Gentleman magazin 2012. WINTER számában jelent meg.
A keresett szó nem lehet rövidebb 3 betűsnél!
Bezárás
A farkasember, akit imádnak a nők
A férfiról, aki szuperhősként vált világszerte ismertté és kedveltté.
Rolls-Royce Phantom
A Rolls-Royce mindig is innovatív vállalat hírében állt, egészen mostanáig mégsem vágtak bele az autógyártás legújabb divatjába, a hibrid- vagy elektromos hajtású járművek fejlesztésébe. 2010-ben...
VÁSÁRY TAMÁS
Zongoraművész, karmester. Bejárta a világot, játszott gyerekeknek és uralkodóknak, felvételei, díjai és kitüntetései számát maga sem tudja pontosan. Rendszeresen zsűrizik, mesterkurzusokat tart,...
Nyári Károly és a Budapest Jazz Orchestra
Nyári Károly, az ország legismertebb zongoristája megannyi teltházas koncert után igazi ünnepi csemegével lepi meg a nagyérdeműt....
Guten Morgan
Az egykor csúcstechnológiát alkalmazó és piacvezető angol autógyár ma is a kézi fa- és alumínium megmunkálással, kézzel varrott bőr belsővel, kortalan designnal hódít. A Morgan kiváló példa arra,...
Gucci Flora
A Gucci divatház a budapesti szalonjában egy privát koktél parti keretein belül ünnepelte meg a ház ikonikus “Flora” névre keresztelt motívumát, valamint az eseménnyel egy időben leplezte le az új...
Miénk itt a légtér
A repülés szabadság – mondják, de ez csak akkor lesz maradéktalanul igaz, ha nem kell igazodnunk különféle menetrendekhez. A magánrepülőgép éppen ezért az egyik legfényűzőbb módja a világ...
Zólyomi Zsolt: Megyek az orrom után
Nem feltétlenül kell a világ másik végére menni egy emlékezetes kalandért. Régi jóbarátom, Gál László Tolnában erdész, nála jártam novemberben Lengyel-Annafürdőn. Messze a várostól, a Tolnai-hegyhát...
Till Attila
Nem visel karórát, de pontosan érkezik a riportra. Azonnal fel is világosít, hogy nincsen semmi elvi ellenszenve az órával kapcsolatban, csak minek? A telefonban ugyanúgy „benne van a pontos idő”, az...