„Na, Vásáry?”
Liszt Ferenc születésnapjára megnyitották a Zeneakadémia három éve bezárt kapuit – az impozáns épület a pesti belváros ékköve lett. A szecessziós falakról lekaparták a szocialista idők festékrétegeit, ennek köszönhetően rég eltüntetett díszek, cirádák és tónusok bukkantak elő. »
Szöveg: Kálmán Zsuzsa
2014.04.17. 00:00
A keresett szó nem lehet rövidebb 3 betűsnél!
Bezárás
Károlyi György
Az egyik legrégibb arisztokrata család sarja, családfáját egészen Kond vezérig vezeti vissza, gróf Károlyi György életében azonban több volt a munka, mint a csillogás. Gazdasági igazgatóként ment...
Egyetlen óra a Föld körül
Egy csúcskategóriás karórával szemben az a minimális elvárás, hogy mindig, mindenhol a pontos időt mutassa. Az otthonülő urak időmérői számára ez nem túl nagy kihívás, de mit válasszanak azok, akik...
KAMUTI JENŐ
Mindig megtisztelő eredményes, legendás olimpikonnal kávézni. Kamuti jenő esetében engem mindig a körítés érdekelt jobban. Tényleg kapott-e ki döntőn, csak mert túlzottan fair versenyző volt? Bánja?...
BENEDEK MIKLÓS
Benedek Miklós a kollégák szeméről, a kritikusok árulásáról, a feleség türelméről és az apa-fiú szeretetről
A precizitás művészete
Van egy kézműves órásműhely Németország egyik legromantikusabb vidékén, amely háborúkat és válságokat átvészelve másfél évszázada ápolja elszántan az óragyártás művészetét. Ez a Glashütte Original....
Zólyomi Zsolt: Megyek az orrom után
A fiatalkori álomvilág és az azzal járó kíváncsiság teljesen természetes. Később ezek a tervek és álmok a legtöbbeknél elhalványodnak, az érdeklődés gyakorta teljesen más irányt vesz, az ábrándozást...
Tabányi Sándor: Minden autó egy műalkotás
Egy csendes pátyi pajtába benyitva nem poros kacatok tömkelegét találja a látogató, hanem kiváló állapotban lévő, csodás autó régiségeket és...
Pofonok íze
Vándortörténet, még az is lehet, hogy igaz. Állítólag egyszer hallotta valaki a vonaton, amint egy édesanya – gondolom, arcára nem a boldogság vésett ráncokat – ráförmedt a hétéves kisfiára: Nézd a...
Halászsas négy keréken
A névtelen lombardiai autógyár (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) első modellje 1910-ben hagyta el a gyárat. A 100 éves évfordulóra méltó koncepcióval lépett elő a genfi autószalonon a...