Azok a cégek, melyek termékei elnyerik a „100% Made in Italy” minősítést, nagyon szigorú ellenőrzések egész során mentek át, így biztos garanciát jelentenek a minőségre. A cím azt is jelzi, hogy a termék előállítása teljes mértékben Olaszországban történt. A Made in Italy egyet jelent a minőséggel, stílussal, külcsínnel, hírnévvel és presztízzsel.
A Made in Italy mára olyan ismert kifejezés lett, mint a pizza Margherita vagy a pasta Asciutta. Az olasz cipők voltak az elsők, melyek megkapták az elismerést és egyben védelmet jelentő szavakat. Nagyon jó példa a Made in Italy koncepcióra a 12thMan elnevezésű márka. A Bologna városában elhelyezkedő stúdióban a térség (Emilia Romagna tartomány) szabósági tradícióit ötvözik technikai innovációkkal. Kiválogatják a legjobb anyagokat, újszerű nyomási és festési eljárásokat alkalmaznak. A 12thMan termékei teljes egészében olasz dizájn alapján, az olasz félszigeten készülnek, korlátozott számban.
Vagy nézzünk egy másik példát, a fiatal Riccardo Rizierit. A magas minőségű lábbeliket készítő cipészről valószínűleg kevesen hallottak hazánkban (pedig a világ számos pontján kaphatóak termékei), mégis, ha megpillantjuk a 100% Made in Italy feliratot cipőin, magabiztosan vásárolhatunk belőle. Női cipői egyébként már a hollywoodi vörös szőnyegeket is megjárták, például Colin Firth feleségének lábán. Az alapvető indíttatást a hivatalos Made in Italy címke elkészítéséhez az a rengeteg hamisítvány szolgáltatta, amely ellepte a világot táskák, cipők és ruhaneműk képében olasznak álcázván magukat.
Mivel ezek nemcsak az olasz kereskedőket és gyártókat, de a vevőket is kellemetlen helyzetbe hozzák, ideje volt egy egységes rendszer bevezetésének, ami védi az igazi olasz árut. Így nemcsak a gyártók jártak jól, de mi vásárlók is magabiztosan fizethetünk egy a címkével ellátott termékért abban a boldog tudatban, hogy ellenőrzött minőséget vettünk.
Utcai elegancia Madridban, Milánóban és Rómában
Rómában van egy férfiszabóság, amit Gianluca Bocache és Andrea Luparelli vezetnek, s az igazi olasz elegancia otthona. A két tulajdonos maga is hamisítatlan olasz gentiluomo, akik a Sartoria Ripensében szívesen állnak a vásárlók rendelkezésére a Via di Ripetta 38-as szám alatt. A képen Gianlucát láthatjuk egy újra divatos csúcsos hajtókájú kék, kétgombos öltönyben.
Milánóban Beppe Modenését kapták lencsevégre az utcán sétálva, akit az „olasz divat miniszterelnökének” is neveznek, és az előző században rengeteget tett az olasz divat népszerűsítése és fellendítése érdekében, például nevéhez fűződik a Made in Italy tanúsítvány támogatása és számtalan fontos divatesemény.
A madridi áldozat tényleg az utca embere, megjelenésével alátámasztja, hogy egy gentleman tökéletesen nézhet ki egy zakóban és ingben is, nyakkendő és egyéb kiegészítők nélkül is.