|
A provokatív divatguru |
Tom Ford személyisége megosztja az embereket, a divat iránti érzékenysége és zsenialitása azonban tagadhatatlan. A művészettörténet tanszéktől az építészeti karon át vezetett az útja a Gucci csoportban betöltött számos pozíciójáig.
Tom Ford született divatdiktátor és igazi művész, a New York-i művészettörténet-tanulmányok után Párizsban építészetet tanult, majd 1990-ben Milánóban a Gucci női vonalának stylistjaként kezdett dolgozni. Ekkor kezdődött minden, az olasz márka Fordnak köszönhetően ismét lélegzethez jutott és ezt folyamatos előléptetésekkel hálálta meg. 1992-ben már Design Director, 1994-ben kreatív igazgató, innentől kezdve ő felelt a márka összes termékéért, a Gucci arculatáért, a reklámkampányokért, egyszóval mindenért.
Tom Ford munka közben |
Az Yves Saint-Laurent-nal 2000-ben került kapcsolatba, amikor a Gucci csoport megvásárolta az YSL Beautéval együtt. Ekkor Tom eddigi feladati mellett az YSL kreatív igazgatójává is vált. Miután még teljes mértékben a Gucci csoport igazgatótanácsában is alelnöki posztot töltött be úgy döntött, ideje, hogy belevágjon valami újba.
Az alatt a 10 év alatt, amit a Guccinál eltöltött, hihetetlen bevétel-növekedést produkált. Míg 1994-ben 230 millió dollárra rúgott az összértékesítés mértéke, 2003-ban ez körülbelül 3 milliárd dollár volt. A Gucci visszanyerte régi hírnevét és újból a luxusmárkák élvonalában találta magát. Miután a Guccit felvirágoztatta és megteremtette saját hírnevét a divatszakmában, Tom Ford 2004-ben váratlanul megvált az olasz cégben betöltött tisztségeitől. A meglepő kijelentés háttere hamarosan világossá vált, mikor 2005-ben a tervező bejelentette, elindítja saját márkáját.
Saját márkáját igyekszik mindig provokatív, polgárpukkasztó reklámokkal népszerűsíteni |
Tom Ford első körben megállapodott a Marcolin csoporttal, a világ egyik vezető napszemüveg-gyártójával a TOM FORD márkanéven futó napszemüvegek és szemüvegek gyártásáról. A következő körben az Estée Lauderrel egyezett meg a TOM FORD BEAUTY parfümök elkészítéséről. Első férfiillata 2007-ben látott napvilágot. A ruhákat illetően licensz-megállapodást kötött az Ermenegildo Zegna Csoporttal a TOM FORD-ruhák elkészítésére és világszintű terjesztésére vonatkozóan, a kész luxusruházatot és méretre készített darabokat, valamint a fehérneműket és kiegészítőket is beleértve.
Első önálló üzletét 2007-ben New Yorkban nyitotta meg a Madison Avenue-n. Első európai butikját Milánóban indította el. Azóta folyamatosan terjeszkedik a világban, a következő 10 évben több mint 100 shop megnyitását tervezi. Hihetetlen tudását a divat világa már számtalanszor díjazta, ötször kapott elismerést az Amerikai Divattervezők Szövetségétől, ötször jutalmazták a VH-1/Vogue Fashion Awardson, a brit GQ magazin 2000-ben Az Év Nemzetközi Férfijának választotta, a divat- és filmiparban bizonyított zsenialitása miatt Rodeo Drive Walk of Style díjjal jutalmazták, és ez csak néhány a megszámlálhatatlan kitüntetése közül.